De gemeente Lochem verzamelt en houdt persoonsgegevens van u bij. Wij zorgen goed voor uw persoonsgegevens. Dat betekent dat wij uw gegevens niet voor een ander doel gebruiken. Alleen waarvoor u ze aan ons heeft gegeven. U kunt dit nalezen in ons beleid voor persoonsgegevensbescherming (pdf, 258 KB) .

We vragen alleen wat nodig is

Als u contact heeft met ons, dan vragen wij om persoonsgegevens. Deze hebben wij nodig om u goed te kunnen helpen. In alle gevallen behoudt u uw privacyrechten.

Bijvoorbeeld: U komt bij de gemeente voor zorg of andere hulp. Of u vraagt een vergunning aan. We hebben dan persoonlijke informatie van u nodig. Die hebben wij nodig om u goed te kunnen helpen. We bewaren uw persoonsgegevens veilig en gebruiken ze alleen om onze taken goed te kunnen doen.

Hoe komen wij aan uw gegevens

Elke inwoner staat volgens de wet ingeschreven in de Basisregistratie Personen (BRP). Daarnaast geeft u ons uw persoonsgegevens. Die hebben wij nodig om u verder te helpen en om onze taken te kunnen uitvoeren. Om die reden mogen wij ook systemen raadplegen of gegevens uitwisselen.

Delen van uw gegevens

We delen uw gegevens met verschillende organisaties waarmee we samenwerken. Als dat nodig is. Denkt u hierbij aan de belastingdienst, de sociale verzekeringsbank en bijvoorbeeld de rijksoverheid.

Als wij persoonlijke gegevens mailen, dan gebruiken we beveiligde e-mail. Niemand anders dan de bedoelde persoon, kan de inhoud van de e-mail lezen. Stuurt u ons persoonlijke of vertrouwelijke gegevens, gebruik dan ook onze beveiligde e-mail.

Meld zwakke plek in ict-systeem

Wij vinden de beveiliging van onze systemen belangrijk. Ondanks alle voorzorgsmaatregelen blijft het mogelijk dat een zwakke plek in de systemen te vinden is. Wanneer u een zwakke plek in één van onze systemen ontdekt, horen wij dit graag van u. Wij kunnen snel gepaste maatregelen nemen. Op de pagina Meld zwakke plek in ict-systeem vind u meer informatie over de voorwaarden.

Meer informatie

Wilt u meer weten? Neemt u dan contact met ons op.