3 januari

Door het jaar heen worden in onze gemeente meer dan 250 evenementen georganiseerd. Ook in 2019 staat er veel op het programma. Wilt u een evenement organiseren, vraag dan op tijd een evenementenvergunning aan.

Bij een aanvraag kijken we naar de maatregelen die de organisatie neemt om de openbare orde, de gezondheid en de (brand)veiligheid tijdens het evenement te waarborgen. De veiligheid van het publiek staat immers voorop. In veel gevallen komen er nog andere vergunningen of ontheffingen bij, zoals een verkeersbesluit of een geluidsontheffing.

Op tijd aanvragen

Het beoordelen van de aanvraag kost tijd. Soms hebben we advies nodig van de brandweer of de politie. Vraagt u de vergunning daarom op tijd aan. Stuur uw aanvraag voor grote evenementen minimaal 3 maanden voorafgaand aan het evenement in. Voor kleinere evenementen geldt een aanvraagtermijn van minimaal 8 weken. Met het afgeven van de vergunning geeft de burgemeester toestemming voor het evenement.

Aanvragen

U vindt hier het online aanvraagformulier. Wij raden organisatoren aan dit formulier te gebruiken, zodat de procedure snel kan verlopen. Voor vragen kunt u terecht bij mevrouw C. Groenendijk of mevrouw M. Hazewinkel, telefoon (0573) 28 92 22.

Deel dit artikel