In de Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland werken de Geneeskundige HulpverleningsOrganisaties in de Regio (GHOR) en brandweer nauw samen. Zij werken ieder vanuit een eigen invalshoek, maar met een gezamenlijke missie: een veilige leefomgeving.

De VNOG bestaat uit 22 gemeenten: Aalten, Apeldoorn, Berkelland, Bronckhorst, Brummen, Doetinchem, Elburg, Epe, Ermelo, Harderwijk, Hattem, Heerde, Lochem, Montferland, Nunspeet, Oldebroek, Oost Gelre, Oude IJsselstreek, Putten, Voorst, Winterswijk en Zutphen.

Bestuur

De burgemeester is lid van het algemeen bestuur. Binnen het cluster IJsselstreek is hij ook plaatsvervangend lid van het dagelijks bestuur.

Het algemeen bestuur van de Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland bestaat uit alle burgemeesters van de gemeenten in onze regio. Zij komen in principe vier keer per jaar bij elkaar. De vergaderingen van het algemeen bestuur zijn openbaar.